AJÁNLATKÉRÉS utánfutó és alumíniumrámpa:
A weboldalon az utánfutó és alumíniumrámpa kínálatunk megtekintése során lehetőség van bármely termékre online ajánlatot kérni bármilyen kötelezettség nélkül.
Az ajánlatkérő kitöltése után a választott termékekről az ajánlat a megadott e-mail címre elküldhető.
A www.trailermax.hu , www.eladoutanfutok.hu , www.utanfutokereso.hu oldalon feltüntetett információkból vagy információ hiányosságokból esetlegesen keletkezett károkért valamint a tévesen vagy hiányosan feltüntetett árakért a TrailerMax Utánfutó és Alumíniumrámpa ker. Kft. felelősséget nem vállal.
Az ON-LINE letöltött ajánlatkérések tájékoztató jellegűek és nem tekinthetők cégünk hivatalos ajánlat tételének. Az árak és az ajánlatok a készlet erejéig érvényesek és fenntartjuk a jogot az árváltozásokra valamint az esetlegesen tévesen megadott árak miatti megrendelések törlésére! Egyazon termékekre több ajánlatot is kiadhatunk az utolsó terméket a korábban érkezett fizetés foglalja. Ez mindenki számára fontos! Mivel többször kérnek egyes és vagy utolsó termékekre díjbekérőt, de utalás/fizetés még sem történik a termékre ezért a kiadott díjbekérőkre nem minden esetben tartjuk vissza a terméket. A kiadott díjbekérő nem jelent foglalást a termékre! Kivéve ha az Eladó és a Vevő ebben kifejezetten megegyeznek!
Az On-line ajánlatkérő felületünket megpróbáljuk naprakészen tartani, de a megrendelések megerősítéséhez szükséges a telefonos és vagy e-mail kapcsolatfelvétel.
Amennyiben összetettebb és vagy olyan ajánlatot kér mely termék nem található meg a weboldalunkon kérjük, írja meg e-mailben mely gyártmány - típus érdekli s kollegáink a legrövidebb időn belül felveszik Önnel a kapcsolatot.
MEGRENDELÉS utánfutó és alumíniumrámpa:
Amennyiben a kiválasztott termék nincs készleten az ajánlatunk alapján azt a megrendelési előleg/foglaló megfizetésével megrendelheti.
Megrendelési előleg/foglaló: a nettó vételár 20 - 30%-a + ÁFA
FONTOS! A megrendelés későbbi lemondása esetén a befizettet összeget nem áll módunkban visszafizetni!
VÁSÁRLÁS utánfutó:
Készleten lévő utánfutó esetén a Bruttó vételár kifizetése után az utánfutó elvihető azonnal.
Amennyiben az ügyfél igényt tart rá, a forgalomba helyezést cégünk elvégzi.
Ez esetben elegendő lefoglalózni, vagy kifizetni a Bruttó vételárat, és cégünk elindítja, a forgalomba helyezést
levizsgáztatjuk az utánfutót.
Az Okmányirodai névre írás csak akkor történik meg, ha legalább az utánfutó Bruttó vételárának 50%-a ki lett egyenlítve átutalással vagy készpénzben.
Az átutalásos fizetésnél a teljesítés időpontja az amikor az összeg a számlánkon jóváíródott.
Ha ez megtörtént, cégünk az Okmányirodán az ügyfél nevére / vállalkozására íratja az utánfutót, kiváltja a forgalmi engedélyt, rendszámot. A törzskönyvet minden esetben postán küldik meg.
A forgalomba helyezés járulékos költségeit átvételkor is elegendő kifizetni.
A forgalomba helyezéshez kötelező biztosítás szükséges ezt az ügyfél is megkötheti de kérésre mi is elvégezzük.
A forgalomba helyezett utánfutó ezután telephelyünkön nyitvatartási időben átvehető.
VÁSÁRLÁS alumíniumrámpa:
Amennyiben a kiválasztott termék van készleten a vételár megfizetését követően telephelyünkről az azonnal elvihető.
Amennyiben ajánlatot kért rá és az megfelelő viszont szeretné kérni a házhozszállítást ez esetben telefonon vagy e-mailben kérjen szállítási ajánlatot.
A vételárat a szállítási költséggel utalással is megfizetheti miután az a számlánkra megérkezett megrendeljük a házhozszállítást a fuvarozó partnerünktől.
A számlát és a megfelelőségi nyilatkozatot a rámpával együtt vagy postán küldjük meg vásáróinknak.
EGYÉB INFORMÁCIÓK!
A vásárlásnál lehetőség van forintban és euróban történő fizetésre!
Az utánfutók árai a forgalomba helyezés költségeit nem tartalmazzák.
Az össztömeg módosításokra technikai határokon belül van lehetőség.
Az utánfutókhoz a pótkerék és a pótkeréktartó nem alaptartozék.
Azokat igény esetén külön-külön kell megvásárolni.
Az első támkerék és a kerékék csak a fékes utánfutók alaptartozéka. ( kivéve ha bizonyos felszereltségi csomagba az eladó már beleszámolta)
A hirdetéseinkben szereplő képeken lévő utánfutók felszereltsége eltérhet az alapfelszereltségtől, a részletekről érdeklődjön az értékesítőknél.
A forgalomba helyezés költségei:
Műszaki vizsgadíj általános forgalomba helyezési engedéllyel 4 évre 10.490,- adómentes
Műszaki vizsgadíj típusbizonyítvány nélkül 4 évre 33.290,-+ ÁFA
Okmányirodai költség magánszemélyeknek 2500kg össztömegig 26.500,- adómentes
Okmányirodai költség magánszemélyeknek 2500kg össztömeg felett 39.500,- adómentes
Okmányirodai költség EV / cégeknek 3500kg-ig 17.500,- adómentes
Okmányirodai költség pl. Polgármesteri hivataloknak 5.500,- adómentes
Műszaki vizsga ügyintézés 9.500,-+ ÁFA
Okmányirodai ügyintézés 9.500,-+ ÁFA
A forgalomba helyezésnél szükséges:
Magánszemély vásárlónál Személyes adatok + adóazonosítószám.
Meghatalmazás ügyintézésre
Adás-vételi szerződés
Kötelező biztosítás
Céges vásárlónál Cégkivonat
Aláírási címpéldány
Meghatalmazás ügyintézésre
Adás-vételi szerződés
Kötelező biztosítás
A forgalomba helyezést általában 3 - 5 munkanapra tudjuk vállalni.
Össztömegcsökkentés igénye esetén ez az idő növekszik a gyári adattábla és a gyártói dokumentumok beszerzése miatt.
Pótkocsi átvételére a vontatásra alkalmas járművel kell megjelenni. Kollegáink az átadásnál a szükséges információkat elmondják az átvevőnek.
A vontatásra alkalmasság feltételeiről a gépkocsivezetőnek kell meg győződnie, hogy a közúti forgalomba a járműszerelvénnyel részt vehet e. ( Világítás, kapcsolási magasság, a pótkocsi jól kapcsolódik e a vonógömbre , a vonógömb nincs e megkopva....) A műszaki alkalmatlanság miatt esetlegesen bekövetkezett balesetért a felelősséget nem vállaljuk!
FONTOS: átvétel után kb. 50 km megtétele után a kerékcsavarokat után kell húzni!!!
Az első támkerék és a kerékék csak a fékes utánfutók alaptartozéka.
FIGYELEM!! Az első támkerekek nem alkalmasak arra, hogy a pótkocsikat terhelten a vonóhorogról leakasztva mozgassuk ( toljuk, húzzuk) ilyen esetben a felfogató bilincs vagy a vonórúd deformálódhat. A támkerekek a méretük és az utánfutótípustól függően 50-150kg teherbírásúak.
Korrózióellenes védelem: A sóval/vegyszerrel beszórt utakon történő közlekedés után a pótkocsit tisztítsuk meg és vízzel mossuk le!
Ez nagyon FONTOS a téli közlekedések után amennyiben ezt elmulasztják ( fehérkorrózió )a horganyzáson felületi sérülés keletkezhet!!
Vásárlás előtt győzödjön meg arról, hogy a kiválasztott pótkocsi a célnak megfelelő e hogy az ebből adódó későbbi kellemetlenségeket elkerülje.
A nagy választék a gyártókban és modellekben így nem könnyű a döntés. Ezen túl az embernek szisztematikusan kellene haladnia.
Speciális vagy sokoldalú utánfutót válasszon?
Először azt tisztázni kellene azt, hogy mi az, amit szállítani akar. Ha csak egy speciális dolgot szállítanak alapvetően, akkor érdemes egy csak erre a célra megfelelő utánfutót választani. Ha több szállítási cél van, akkor viszont már érdemes kompromisszumot kötni és így olyan utánfutót választani mely a lehető legtöbb szállítási igényt kielégíti még akkor is, ha ez kicsit drágább.(kivitel, felszereltség, méret, össztömeg)
Milyen össztömeg?
Nagy terheket szállít vagy nagy térfogatot. Itt egy gyorsan felvetődik a kérdés egytengelyes vagy kéttengelyes? Illetve fékes vagy féknélküli?. Itt érdemes megnézni a vontató jármű műszaki adatait a forgalmi engedélybe, milyen össztömeget vontathat, valamint a jogosítványunk milyen pótkocsikra lehet érvényes.
Egy tengely vagy kettő tengely?
Ha nagyobb súlyok szállítását is tervezi, akkor minden képen a kettőtengelyes pótkocsikra kell figyelmét fókuszálnia. Igaz ezek drágábbak, de a plusz költségnek jócskán meg van az előnye: egyenletesebb simább vontatás, jobban reagál nyombarázdákra, négy fékezett kerék nagyobb biztonságérzet vontatás során és egy esetleges defekt esetén még három keréken, rövidtávon (parkoló, szerviz) még tovább vontatható.
Egytengelyes a beszerzési ár kedvezőbb, mint egy kéttengelyesé. De itt jobban oda kell figyelni pl. az utánfutón a súlyelosztásra. Ha nagyobb súlyt szállít egytengelyes utánfutón és a rakományt a raktér elejébe pakolja akkor az orr nehéz lesz, ezáltal az autó hátulját lefelé nyomva a gépkocsi alulkormányozott lehet. Ha viszont hátulra pakol akkor az utánfutó far nehéz lesz, ezáltal az autó hátulját emeli az utánfutó mely szintén az autó biztonságos úttartását rontja. Tehát minden esetben a rakomány elrendezését úgy kell megválasztani hogy az a legoptimálisabb, legyen és az utánfutó saját tengelyét terhelje: középre kell pakolni.
Fékezett vagy féknélküli?
Bár a fékezett utánfutók mindazonáltal hogy drágábbak, több előnnyel jár a használatuk egy féknélkülivel szemben. A vontatójármű fékeit kíméljük mivel a pótkocsi saját magát is fékezi és a féktávolság rövidebbé válik. A féknélküli utánfutóknál kevesebb meghibásodási lehetőség van. A féknélküli utánfutók maximális össztömeg nem lehet több 750kg-nál de már ezt a súlyt is sok kisebb autó sem vontathatja.
Milyen minőség?
Egy jobb minőség mindig drágább, ami nem azt jelenti, hogy egy gyengébb minőségű vagy nem annyira igényesen kivitelezett utánfutó nem jó, nem biztonságos. A különbség a felhasznált anyagokból adódik. Mint pl. alumínium oldalfalak, design sárvédők-lámpák, márkásabb gumiabroncsok, apró kiegészítők….. Gyakori használatnál a jobb minőség javarészt kifizetődő. Ha ritkán használunk egy utánfutót, akkor az olcsóbb minőség is megfelelő lehet. Bár ez is függ a vásárló egyedi igényeitől
Oldalt kerekes vagy alsó kerekes?
Itt is elsősorban a szállítási igényeket kell előtérbe helyezni. Mindkét típusnak vannak előnyei s hátrányai. Oldalt kerekesek mindig olcsóbbak, mint az alsó kerekesek. Ha magasabb súlypontú árut szállítunk, akkor az oldalt kerekes célszerűbb mivel a platószint alacsonyabban van. Viszont számításba kell venni, hogy a kerekek mivel a pótkocsi mellett vannak így ez által szélesebbek is.
Az alsó kerekes modellek kerekei a plató alatt helyezkednek el (nincsenek benne a szabad raktérben) ezért a platószint valamivel magasabb. Viszont ezeknek a típusoknak az oldalfalai körben lenyithatóak így pl. oldalról is rakodható-targoncázható. Ezek a modellek általában egy erősebb alvázra épülnek ezért a saját tömegük is kissé nagyobb.
Bízunk benne, hogy a fentiek némi támponttal szolgálhatnak a megvásárlandó utánfutó kiválasztásában.